onsdag, maj 03, 2006

Dagens upplevelser


Först en vända till tandläkaren som
har ett trevligt väntrum! Behandlingen
var ganska trevlig den med :-)
Litet lättlagat hål, snabbt och smärt-
fritt. Därefter en sväng till Saras
Klippotek och blev av med lite hår.
Eftermiddagen har bestått i lite
arbete och så tog Imse ut mig en
stund så jag kunde beundra hur
mycket skräp han kunde gnugga ner
i pälsen på tio minuter....
Och ikväll har jag tillbringat en stund
i solariet. Det lär ju bli varmt framöver
och för att i bästa fall komma undan
de värsta soleksem så är det väl bäst
att börja härda sig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ack ja, vad tandläkarna har gjort väntrummen patientvänliga nuförtiden:-)

Men det svider i både plånboken och munnen i alla fall, trots lite ögonfröjd:-(

Solarium var ju en god idé. Jag har en liten bordsvariant här hemma som kanske kan duga, trots bortglömd några år.

Undrar just var den finns? Blir det väl storstädning under tiden som jag letar.
Alltid hittar jag ju något "som kan vara bra att ha"...:-))

Vore ju härligt om man slipper klådan och röda utslag som kommer som ett brev på posten varje sommar.

Skall testa i morgon! Tack för tipset.

Du har tycks ju haft en fin dag! Solbränd, hårfin och vackert leende...ett foto hade väl suttit bra:-))

Jag har också varit hos frissan i dag, fast här i mitt badrum:-))

Klippt samt permanentat håret av egen kraft:-)

Får väl se vad ryggen säger om dagens hårövningar i morgon!

/Kram

Ferlina sa...

Då är det väl dags för mig att ringa Kent då. Frisören jag föll så pladask för, att jag bröt axeln. Mitt hår är en salig blandning av gammalt rakt och nytt lockigt, som lyfter det raka och får det att stå åt alla håll. :^P Ja, jösses så man ser ut!

Men du är fin, förstår jag.

gila sa...

Den här gången var det överkomligt hos tandläkaren 450:-. Men Pelles renovering gick på över 7000:-. Men så har han ett bländande leende nu :-))
Det är så skönt att sola i solariet. Blir ju varm i hela kroppen i flera timmar efteråt. Och blir det lite färg också så gör det ju inget..
Ingen större förändring av frisyren - bara lite kortare. Samma gråbeiga färg - fast jag tvättar det i Silverschampo och får se upp med att det inte sitter i för länge, för då blir det amerikansk blåhårskärringstil....