fredag, mars 10, 2006

Morgondagens tant

Det fotot var ju för ett
tag sedan! Men lika kallt
och vitt då som nu.
Var har tiden tagit vägen?
Den går alldeles för fort.
I morgon har jag bestämt
mig för att bara vara till
för mig själv! Sova, lägga
mig en stund i solariet, ta
ett fotbad, duscha länge
och varmt, äta god lunch
(Pelles pannbiff), vila och
läsa klart "Napoleon" av Herman Lindqvist.
På söndag skall jag leka ihop en tårta och
hoppas på att ungarna har tid och lust att
komma hit och fika, och att installera den
DVDspelare vi köpte idag. Tittade på hur
man skulle göra, drog en djup suck, och
konstaterade att det där får lov att läggas
ut på någon som är klarare i knoppen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den där boken "Napoleon" läste jag för ett år sedan...Herman överraskar positivt! Mycket intressant bok.
Berätta vad du tycker när du läst färdigt.

gila sa...

Herman är bra på att skriva så att man orkar läsa! Gillar att han broderar ut historiska händelser med lite annat.
Hur 17:on hann Nappe med alla slag och alla fruntimmer? :-) Flitig pojke..